Krišnos grožis
Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 21.139
madhura haite sumadhura, tāhā haite sumadhura,
tāhā haite ati sumadhura
āpanāra eka kaṇe, vyāpe saba tribhuvane,
daśa-dik vyāpe yāra pūra
Krišnos šypsenos grožis yra pati saldžiausia Jo savybė. Jo šypsena tarsi mėnulio pilnatis, skleidžianti savo spindulius visuose trijuose pasauliuose - Goloka Vrindavane, dvasiniame Vaikuṇṭhų danguje ir Devī-dhāmoje, materialiame pasaulyje. Taip spindintis Krišnos grožis pasklinda visomis dešimčia krypčių.
Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 21.105
bhūṣaṇera bhūṣaṇa aṅga, tāhe?lalita tri-bhaṅga,
tāhāra upara bhrūdhanu-nartana
terache netrānta bāṇa, tāra dṛḍha sandhāna,
vindhe rādhā-gopī-gaṇa-mana
Papuošalai glosto šį kūną, bet transcendentinis Krišnos kūnas yra toks gražus, kad papuošia papuošalus, kuriuos Jis nešioja. Todėl Krišnos kūnas vadinamas papuošalų papuošimu. Nuostabų Krišnos grožį padidina Jo trijose vietose išlinkusi stovėjimo maniera. Virš visų šių gražių savybių šoka ir įstrižai juda Krišnos akys, elgdamosi kaip strėlės ir perverdamos Śrīmatī Rādhārāṇī ir gopių protus. Kai strėlės sėkmingai pataiko į taikinį, jų protai susijaudina
SB 10.21.5
barhāpīḍaṁ naṭa-vara-vapuḥ karṇayoḥ karṇikāraṁ
bibhrad vāsaḥ kanaka-kapiśaṁ vaijayantīṁ ca mālām
randhrān veṇor adhara-sudhayāpūrayan gopa-vṛndair
vṛndāraṇyaṁ sva-pada-ramaṇaṁ prāviśad gīta-kīrtiḥ
Gopės pradėjo matyti Śrī Krišną savo prote. Lydymas draugų piemenukų, Śrī Krišna įžengė į žavingą Vṛndāvano mišką. Jo galva papuošta povo plunksna. Už ausų Jis užsikišo karnikaros žiedą; Jo kūnas pasipuoštas aukso geltonumo drabužiais, o kaklą puošia graži kvepianti vaijayantī girlianda.Śrī Krišnos išvaizda pati patraukliausia; Jis tarsi geriausias šokėjas, šokantis scenoje.Jis pripildė savo fleitos skylutes savo lūpų nektaru. Piemenukai seka Jam iš paskos ir dainuoja apie Jo šlovę, kuri apvalo visą pasaulį. Tokiu būdu Vṛndāvano miškas apreiškė didesnę prabangą nei Vaikuṇṭha, nes jį pažymėjo Śrī Krišnos lotosinių pėdų ženklai.
śyāmaṁ hiraṇya-paridhiṁ vanamālya-barha-
dhātu-pravāla-naṭa-veṣam anuvratāṁse
vinyasta-hastam itareṇa dhunānam abjaṁ
karṇotpalālaka-kapola-mukhābja-hāsam
Jo kūno spalva buvo juosva, śyāma, kaip naujas audros debesis, o Jo drabužiai auksiniai. Pasipuošęs povo plunksna, spalvotais mineralais, gėlių stiebais ir miško gėlių bei lapų girlianda, Jis buvo apsirengęs kaip geriausias iš visų šokėjų. Jis laikė padėjęs savo kairiąją ranką and draugo peties, o dešinėje rankoje tarp pirštų žaismingai sukiojo lotosą. Lelijos puošė Jo ausis, plaukai buvo nusvirę ant Jo žandų, o lotosinis veidas saldžiai šypsojosi.
Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 21.109
muktā-hāra - baka-pāṅti, indra-dhanu-pińcha tati,
pītāmbara - vijurī-sańcāra
kṛṣṇa nava-jaladhara, jagat-śasya-upara,
variṣaye līlāmṛta-dhāra
Krišna ant kaklo nešioja perlų vėrinį, kuris panašus į virtinę baltų ančių aplink Jo kaklą. Povo plunksna Jo plaukuose panaši į vaivorykštę, o Jo geltoni drabužiai atrodo kaip žaibas danguje. Kṛṣṇa atrodo kaip ką tik susitelkęs debesis, o gopės atrodo kaip jauni augantys grūdai lauke. Nuolatinis nektariškų žaidimų lietus krenta ant šių jaunų augančių grūdų, ir atrodo, kad gopės gauna gyvybės spindulėlius iš Krišnos, taip kaip grūdai gyvybę gauna iš lietaus
< Ankstesnis | Sekantis > |
---|
Atnaujinta (Ketvirtadienis, 11 Kovas 2010 18:02)