Reklama
prabhupada.jpg
Reklaminis skydelis
Komentarai
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
  • Sveiki, Klaipėdoje yra radijo stotis "Radijogama",...
  • Labas vakaras, ar beturite šitą knygą?
Pradžia Filosofija Acintya Rāmānujācārya

Rāmānujācārya

Vartotojo vertinimas: / 1
BlogiausiasGeriausias 

Rāmanujācārya mokė specializuoto (išskirtinio) ne-dualizmo (viśiṣṭādvaita-vādos). Viśiṣṭādvaita[1]-vāda – doktrina apie vieningą būtį, kuri tampa skirtinga dėka atributų.

Teiginiai:

Vedāntos prasmė –Brahmanas yra vieningas, vienintelė Realybė. Brahmano santykis su materialia gamta ir gyvosiomis būtybėmis yra santykis tarp substancijos ir jos atributų[2] (viśeana-viśeya-bhāva arba prakāra-prakāri-bhāva).

Šio santykio pavyzdžiui: „kūnas ir jo savininkas“ (śarīra-śarīrī-bhāva), „antrinis ir pirminis“ (śeṣa-śeṣī-bhāva), „dalis ir visuma“ (aṁśāṁśī-bhāva), „nešamas ir nešantysis“ (adhārādheya-bhāva), „pavaldusis ir valdytojas“ (niyantā-niyata-bhāva), „globojamas ir globėjas“ (rakṣaka-rakṣya-bhāva). Šių porų pagrindinė charakteristika yra tai, kad jos nesusiprastina, kaip pas Bhāskarą, viena į kitą. Nors substancija vieninga su savo atributais, ji negali atsistoti į atributų vietą. Dalis negali pakeisti visumos. Kadangi Dievas amžinas, šis santykis taip pat amžinas.

Brahmanas turi atributus, kurie būdingi tik Jam vienam ir tokiu būdu Jis yra nepasiekiamas gyvoms būtybėms ir pasauliui. Tai yra nei pasaulis, nei gyvosios būtybės negali užimti Dievo vietos.

Rāmānujai nepriimtina vienybės ir skirtybės (bhedābheda) idėja. Jo požiūriu vienybė ir skirtybė leidžia priskirti Dievui pasaulio ir gyvų būtybių netobulumus. Atributai jo požiūriu nubrėžia aiškią ribą tarp jų.

 



[1] Viśiṣṭā reiškia a) išskirtinis, konkretus; b) charakterizuojamas, apibūdinamas kažkuo; c) ryškus, puikus, geresnis ar blogesnis už kažką; d) skirtumas, ypatybė, savitumas, pranašumas.

[2] Rāmānujai atributai (viśiṣta) nėra tiesiog savybės, kaip spalva, kvapas. Atributai gali turėti objekto savybes ir turėti savo priklausomus atributus. Pvz., nors pasaulis yra Brahmano atributas (negali egzistuoti atskirai nuo substancijos, kuriai priklauso, Brahmano), jis turi daugybę atributų pats (pvz. guṇos).

Atnaujinta (Trečiadienis, 21 Gegužė 2008 13:33)

 
Kalendorius